Conferentieverslagen
Verslagen WND-conferenties
• 2024 (On)gehoord natuurkunde
• 2023 Model-leren:
• 2022 Het lichaam doorgelicht
• 2021 geen conferentie, dus geen verslag
• 2020 Natuurkunde op afstand
• 2019 Natuurkunde op maat
• 2018 Energie in transitie
• 2017 Dat had je gedacht – leren denken in de natuurkunde
• 2016 Hoe meet je dat nou
• 2015 Natuurkunde 50 jaar later
• 2014 De Taal van Natuurkunde
• 2013 Buitenaardse Natuurkunde
• 2012 De toets getoetst
• 2011 BijNa – Bij(scholing) Na(tuurkunde)
• 2010 Canon van de natuurkundedidactiek
• 2009 Natuurkunde aan den lijve
• 2008 Docent in Ontwikkeling
• 2007 Wat Natuurkundigen Doen
• 2006 Werk in Uitvoering
• 2005 Natuurkunde + Leefbare Aarde
• 2004 Natuurkunde ACTIE(F)
• 2003 Aan het front van de wetenschap
• 2002 Natuurkunde uitlijnen
• 2001 Natuurkunde en technologie
• 2000 Cultuurveranderingen in het natuurkunde-onderwijs
• 1999 Natuurkunde tussen hemel & aarde
• 1998 Motiveren voor natuurkunde
• 1997 Natuurkunde en gezondheid
• 1996 Natuurkunde-didactiek in het studiehuis
• 1995 Natuurkunde en sport
• 1994 Practica
• 1993 Natuurkunde uit de kunst
• 1992 Verschil moet er zijn
• 1991 Werken met de WEN
• 1990 1965-1990-2015: 25 jaar terug en vooruit
• 1989 Computers in het natuurkunde-onderwijs
• 1988 Basisvorming
• 1987 Gesnapt?
• 1986 WENsdromen
• 1985 Zicht op licht
• 1984 Hoe betrek ik mijn leerlingen beter bij de natuurkunde les?
• 1983 Van quark tot tipvane
• 1982 Hoe leren leerlingen natuurkunde
• 1981 Zoeklicht op de mechanika
• 1980 Onderbouw onderwijs in de natuurkunde
• 1979 ONO Ontwikkelingen in het Natuurkunde Onderwijs
• 1978 Zelfstandigheid en verantwoordelijkheid in de natuurkundeles
• 1977 Het eindexamen natuurkunde voor VWO en HAVO; schoolonderzoek en CSE
• 1976 Vernieuwingsaktiviteiten in het Nederlandse Natuurkunde-onderwijs voor HAVO en VWO
• 1975 Differentiatie binnen klasseverband
• 1974 Evaluatie
• 1973 Werkvormen
• 1972 Leraren en leerplanontwikkeling II
• 1971 Leraren en leerplanontwikkeling
• 1970 Project Physics (programma en mededelingen)
• 1969 Het interimrapport van de C.M.L.N. (toen nog niet verschenen)
• 1968 Werkvormen in het natuurkunde-onderwijs
• 1967 Natuurkunde voor het h.a.v.o. (speciaal de onderbouw)
• 1966 Eindexamen natuurkunde bij het voortgezet onderwijs (waarom, wat en hoe examineren we?)